3 октомври 2009 г.

Водещия в Ролевите игри


ТОЙ контролира съдбата ти!

Продължаваме с нашата нова рубрика за играчите, Водещия и чудовищата в Ролевите игри. След като вчера
ТУК разказахме за играчите, днес продължаваме с функциите на Разказвача. В неделя блогът ще си даде заслужена почивка и няма да се обновява. Бъдете тук и следващата седмица, когато ще завършим тази рубрика със статия за чудовищата в Ролевите игри и ще продължим напред към други интересни теми!
Водещият в една Ролева игра има много имена: Водещ, Разказвач, GameMaster, Dungeon Master, Storyteller и т.н.
Специално за последните три названия, първото се използва в различни чужди игрови системи, второто се използва конкретно в най-известната игра Dungeons & Dragons, а третото название се води наименованието на Водещия в играта World of Darkness (за нея имаме страхотна статия, която ще публикуваме скоро). Така или иначе, без значение как се казва, това лице управлява играта и води активно заниманията около игровата маса. По-долу даваме по-известните функции на този доста по-специален играч:

- Водещият има право да се държи като себе си по време на игра.
- ... Но често му се налага влиза в ролята на неигровите персонажи, които героите срещат (кръчмар, търговец, наемник).
- Той може да взема решения от името на тези второстепенни герои.
- ... Както и да управлява чудовищата и противниците, които се противопоставят на героите!
- Той може да говори директно от името на всеки един герой, който не е игрови персонаж (т.е. все едно той е този герой).
- Водещият измисля сценария на приключението (или ползва такова готово), с което изпитва силите на приключенците.
- Той може да импровизира по всяко време с цел да улесни или затрудни играта на участниците.
- Водещият не е длъжен да помни всичко, ето защо той често си води записки и държи разни листове с информация пред себе си.
- Той е длъжен да запознае играчите с ръководствата (например да им ги осигури, ако не могат да си ги намерят сами), или да ги напътства в избора и направата им на герой за игра.
- Водещият управлява всички фигурки на масата, които не се ползват от играчите (например фигурките на чудовищата).
- Той има право да изменя числото на зара, което се е паднало отново с цел да улесни или затрудни играчите.
- Водещият има възможност да гледа в разни „тайни” места (като карти, бележки, или книгата с чудовищата например!).
- Той никога не качва нива или рангове, но опитът му се натрупва лично като стил и маниер на водене.
- Водещият е длъжен да се грижи за нормалното протичането на играта, както да отговаря на въпросите на играчите, ако имат такива.
- И разбира се, той може да бъде страшен, ако поиска!
Скоро очаквайте подобна статия, която ще опише за възможностите на чудовищата по време на игра! А засега приятен уикенд и почивка!

1 коментар:

Nightbringer каза...

za6to li mi prili4a na nqkoi ??? o.O :D Samo trqbva da se redaktirat belite kosi ina4e pi4a e mn qko ekzemplqr4e ama neznam dal 6te se seti koi e :D