Днес ви предстои да научите кои са основните игрови линии в Светът на Мрака!
И така, в предната статия по темата (която можете да намерите ТУК!) Владо ви разказа накратко за сюжета на играта, без да се впуска много, много в подробности относно нейните стари и нови издания, описания на статистиките в нея и т.н. Това можем да опишем в следващите наши статии. Засега ще се спрем най-вече на основните игрови линии, които са застъпени в най-новото трето издание на играта (за тези, които държат на подробностите).
И така, в предната статия по темата (която можете да намерите ТУК!) Владо ви разказа накратко за сюжета на играта, без да се впуска много, много в подробности относно нейните стари и нови издания, описания на статистиките в нея и т.н. Това можем да опишем в следващите наши статии. Засега ще се спрем най-вече на основните игрови линии, които са застъпени в най-новото трето издание на играта (за тези, които държат на подробностите).
Не можем да не споменем, че първата част на статията предизвика голям обществен интерес и дори беше сложена като новина на Официалния Български Сайт за Ролеви игри, за което благодарим на тамошния екип. Благодарности и на Avisian от форума на RPGbg, който се появи на блога на Аркозия и започна да ни намира кусури (я на статията на Владо, я на самия блог като цяло). Така или иначе ние се радваме на неговата активност и дори обещаваме да се вслушаме в някои от съветите, които той предлага. А сега даваме думата на Владо Лазаров, който ще разкаже за основните сюжетни линии, които са застъпени в играта на студио „Белите вълци”. Приятно четене!
Ако си решил да играеш в Светът на Мрака, вероятно ще трябва да си избереш игрова линия, която да следваш. Възможните варианти са доста и тук даваме информация за всеки един от тях. (Разбира се, това са само общи насоки – подробна информация за света на играта търсете на Официалния сайт на White Wolves, или в Уикипдия!)
- „Вампир: Реквиемът” (Vampire: the Requiem) – играчите поемат ролята на вампири, част от по-голямо общество на кръвопийци, което населява градовете нощем. Те не само се опитват да просъществуват но и постоянно трябва да се справят с факта, че са се превърнали в безсмъртни хищници.
- „Върколак: Изоставения” (Werewolf: the Forsaken) – върколаците са полу-хора – полу-духове и имат силата да се превръщат в човек, вълк, както и нещо помежду – тяхната всяваща страх бойна форма. Не са прокълнати, а са родени така. Върколаците са едни от най-страховитите ловци на света...и се сражават с чужди и ужасяващи същества, за да опазят същия този свят.
- „Магьосник: Пробуждането” (Mage: the Awakening) – Магията съществува. Магията е жива. Някои хора се Пробуждат, за да разберат това, да уловят магията, да я използват, да я поддържат жива. Това са магьосниците - наследници на отдавна изчезнала империя. Но не всички са белобради старци със смешни шапки и роби, даже напротив – те се обличат, говорят и държат също като всички останали хора, единственото което ги отличава е, че те са могат да променят Вселената само със силата на волята си.
- „Прометеан: Създадения” (Promethean: the Created) – Прометеанците (поради липса на по-добър превод) са създания които не са нито живи (като хората), нито мъртви (като...труповете? също и зомбитата, призраците), нито хванати в някакъв чудат промеждутък между живота и смъртта (като вампирите. Терминът за тях е „немъртви”), а са същества, които са по всички закони на Вселената не са нито едното. И все пак тези „неживи” се движат, говорят, мислят или накратко съществуват – те включват гóлеми, различни телесни части съшити заедно (като чудовището на Франкенщайн), мумии и други. Всички те са създадени чрез алхимия или някакъв вид магия.
- „Откраднатите: Загубените” (Changeling: the Lost) – Откраднатите...това са обикновени хора, които са били отвлечени от феите. Доста по-лошо е отколкото звучи, достатъчно лошо за да желаят да избягат на всяка цена от това робство, и играчите поемат ролята на тези, които са успели. Те са напуснали фантастичен свят, изцяло изтъкан от магия, за да се завърнат в съвсем простия и банален свят на смъртните, където вече не се чувстват на мястото си. Но в същото време виждат и разбират повече за този свят, но едно нещо знаят със сигурност – феите не са доволни от тяхното бягство...
- „Ловец: Бдението” (Hunter: the Vigil) – обикновени хора, които по един или друг начин са открили за съществуването на чудовища сред човечеството. И те не са съгласни. Тези хора са поели така нареченото Бдение – битката срещу свръхестественото с цел защита на останалите хора. Бавно но сигурно те се опитват да се отърват от заплахите за човечеството и в хода на това те откриват други, които споделят целите им, после разбират че има цели групи или клубове, които се занимават с това. Най-добрите или най-големите късметлии биват избрани и включени в глобални Конспирации, посветени на опозицията с паранормалното.
- „Гайст: Грехо-ядящите” (Geist: the Sin-Eaters) – персонажът, който играчът избере, вече е умрял веднъж...и след смъртта си е сключил сделка с мистериозен гайст. Това му позволяват да се завърне в света на живите в старото си тяло със старите си спомени, но в замяна трябва да носи с този гайст в душата си. Завърналият се вече не е обикновен човек, а „грехо-ядящ” (още веднъж, поради липса на по-добър превод) – той придобива достъп до някои свръх естествени сили и способността да вижда и да разговаря с мъртвите и с други странни същества. Не всички обаче са приятелски настроени...
Ако си решил да играеш в Светът на Мрака, вероятно ще трябва да си избереш игрова линия, която да следваш. Възможните варианти са доста и тук даваме информация за всеки един от тях. (Разбира се, това са само общи насоки – подробна информация за света на играта търсете на Официалния сайт на White Wolves, или в Уикипдия!)
- „Вампир: Реквиемът” (Vampire: the Requiem) – играчите поемат ролята на вампири, част от по-голямо общество на кръвопийци, което населява градовете нощем. Те не само се опитват да просъществуват но и постоянно трябва да се справят с факта, че са се превърнали в безсмъртни хищници.
- „Върколак: Изоставения” (Werewolf: the Forsaken) – върколаците са полу-хора – полу-духове и имат силата да се превръщат в човек, вълк, както и нещо помежду – тяхната всяваща страх бойна форма. Не са прокълнати, а са родени така. Върколаците са едни от най-страховитите ловци на света...и се сражават с чужди и ужасяващи същества, за да опазят същия този свят.
- „Магьосник: Пробуждането” (Mage: the Awakening) – Магията съществува. Магията е жива. Някои хора се Пробуждат, за да разберат това, да уловят магията, да я използват, да я поддържат жива. Това са магьосниците - наследници на отдавна изчезнала империя. Но не всички са белобради старци със смешни шапки и роби, даже напротив – те се обличат, говорят и държат също като всички останали хора, единственото което ги отличава е, че те са могат да променят Вселената само със силата на волята си.
- „Прометеан: Създадения” (Promethean: the Created) – Прометеанците (поради липса на по-добър превод) са създания които не са нито живи (като хората), нито мъртви (като...труповете? също и зомбитата, призраците), нито хванати в някакъв чудат промеждутък между живота и смъртта (като вампирите. Терминът за тях е „немъртви”), а са същества, които са по всички закони на Вселената не са нито едното. И все пак тези „неживи” се движат, говорят, мислят или накратко съществуват – те включват гóлеми, различни телесни части съшити заедно (като чудовището на Франкенщайн), мумии и други. Всички те са създадени чрез алхимия или някакъв вид магия.
- „Откраднатите: Загубените” (Changeling: the Lost) – Откраднатите...това са обикновени хора, които са били отвлечени от феите. Доста по-лошо е отколкото звучи, достатъчно лошо за да желаят да избягат на всяка цена от това робство, и играчите поемат ролята на тези, които са успели. Те са напуснали фантастичен свят, изцяло изтъкан от магия, за да се завърнат в съвсем простия и банален свят на смъртните, където вече не се чувстват на мястото си. Но в същото време виждат и разбират повече за този свят, но едно нещо знаят със сигурност – феите не са доволни от тяхното бягство...
- „Ловец: Бдението” (Hunter: the Vigil) – обикновени хора, които по един или друг начин са открили за съществуването на чудовища сред човечеството. И те не са съгласни. Тези хора са поели така нареченото Бдение – битката срещу свръхестественото с цел защита на останалите хора. Бавно но сигурно те се опитват да се отърват от заплахите за човечеството и в хода на това те откриват други, които споделят целите им, после разбират че има цели групи или клубове, които се занимават с това. Най-добрите или най-големите късметлии биват избрани и включени в глобални Конспирации, посветени на опозицията с паранормалното.
- „Гайст: Грехо-ядящите” (Geist: the Sin-Eaters) – персонажът, който играчът избере, вече е умрял веднъж...и след смъртта си е сключил сделка с мистериозен гайст. Това му позволяват да се завърне в света на живите в старото си тяло със старите си спомени, но в замяна трябва да носи с този гайст в душата си. Завърналият се вече не е обикновен човек, а „грехо-ядящ” (още веднъж, поради липса на по-добър превод) – той придобива достъп до някои свръх естествени сили и способността да вижда и да разговаря с мъртвите и с други странни същества. Не всички обаче са приятелски настроени...
Няма коментари:
Публикуване на коментар