Можете да видите първата част на тази статия ТУК
Здравейте, фенове! С известно закъснение публикуваме втората част на един страхотен материал, който ще ви помогне при създаването на персонаж в играта Dungeons & Dragons.
Този материал стига до вас благодарение на Георги Антонов от София, който ни го изпрати. Георги, надяваме се, че ще ни простиш, че забавихме статията ти – не беше нарочно, но все изникваше нещо по-важно. Към читателите, нашият съвет е да прочетете цялата статия накуп като започнете с горния линк и продължите към текста по-долу. Така няма да пропуснете основната идея, а и изричното желание на Георги, както се оказа, статията да не се публикува на части. Така или иначе ви желаем приятно четене!
Ако пък се върнем на персонажа израснал в града: нищо не пречи една част от обширното му частно образование, осигурено от семейството му, да е включвала и първи стъпки в овладяването на магията. Може би учителят му е развил у него забележителен за всички талант и е дошъл ден, когато, нямайки какво повече да научи от него, е бил изпратен вън от магическите школи и библиотеки, в търсене на важен артефакт. Каквато и история да съчините, не забравяйте, че това е вашият персонаж. Той е героят, той е всичко. Има нещо в него, което го прави необикновен. Може би дори белязан от боговете, ако решите да сте по-нескромни ;)
Да бъдем наясно с едно нещо – героите пътешестват. За предпочитане е да се завръщат живи от пътешествията си, но непременно трябва да пътешестват.Персонажите живеят във времена, когато повечето хора не са виждали по-далечни земи от няколко съседни села във всяка от посоките на света. Пътуванията сами по себе си правят героя да изглежда необикновен за другите, а и наистина да стане необикновен, събирайки по пътя си, и в борба с опасностите по него, най-ценното за един герой – слава и опит. Това логично ни насочва към ориентировъчната възраст, на която се намира вашият герой в началото на пътешествията си: към която и раса да принадлежи, един герой от първо ниво (в терминологията на правилата на D&D) би трябвало да се намира в началото на своя пълнолетен живот. Това означава, че той е достигнал възрастта, когато е достатъчно самостоятелен, за да напусне дома си (ако героят има щастието, да си има дом) и да се впусне в приключенията с цялата си младежка енергия и увереност в способностите си, които, според него, може би превъзхождат и тези на безсмъртните.
Определено героят не е герой, ако си стои вкъщи. Но защо и с каква цел се е отправил на път, отново е ваша задача да измислите. Може би не е имал избор, може би е най-малкият син в голямо семейство и е принуден да търси прехраната си сам. Може би племе орки са изгорили селото му. Може би просто трябва да прекара една седмица в гората сам, за да бъде признат за зрял мъж от хората в селото, но това изпитание не протича толкова просто, колкото се е очаквало? Претекстът за пътуванията на вашия герой може да се измисли и в контекста на приключението, в което той участва.
Добра практика е винаги, когато разказвате (дори мислено) за действията на героя, да задавате и въпроса "Какво го кара да прави това?".
Тръгнахме от раждането на персонажа до момента, в който той започва самостоятелния си живот и е готов да преживее първите си приключения. Те може да го направят в добрия случай могъщ и всеизвестен, а в не толкова добрия – не разпознаваем от никого труп. Кое от двете ще се случи зависи от много фактори, сред които и сляпата съдба. Все пак вие, играчът, имате много възможности да повлияете върху хода на нещата. Това става чрез разумна игра с подходящ клас на героя, избран така че да съответства на биографията и характера му. Повече за това ще говорим в следваща статия, която подготвям по темата.
А сега успех и се постарайте до следващата събота в клуба да измислите възможно най-завладяващия си персонаж!
Да бъдем наясно с едно нещо – героите пътешестват. За предпочитане е да се завръщат живи от пътешествията си, но непременно трябва да пътешестват.Персонажите живеят във времена, когато повечето хора не са виждали по-далечни земи от няколко съседни села във всяка от посоките на света. Пътуванията сами по себе си правят героя да изглежда необикновен за другите, а и наистина да стане необикновен, събирайки по пътя си, и в борба с опасностите по него, най-ценното за един герой – слава и опит. Това логично ни насочва към ориентировъчната възраст, на която се намира вашият герой в началото на пътешествията си: към която и раса да принадлежи, един герой от първо ниво (в терминологията на правилата на D&D) би трябвало да се намира в началото на своя пълнолетен живот. Това означава, че той е достигнал възрастта, когато е достатъчно самостоятелен, за да напусне дома си (ако героят има щастието, да си има дом) и да се впусне в приключенията с цялата си младежка енергия и увереност в способностите си, които, според него, може би превъзхождат и тези на безсмъртните.
Определено героят не е герой, ако си стои вкъщи. Но защо и с каква цел се е отправил на път, отново е ваша задача да измислите. Може би не е имал избор, може би е най-малкият син в голямо семейство и е принуден да търси прехраната си сам. Може би племе орки са изгорили селото му. Може би просто трябва да прекара една седмица в гората сам, за да бъде признат за зрял мъж от хората в селото, но това изпитание не протича толкова просто, колкото се е очаквало? Претекстът за пътуванията на вашия герой може да се измисли и в контекста на приключението, в което той участва.
Добра практика е винаги, когато разказвате (дори мислено) за действията на героя, да задавате и въпроса "Какво го кара да прави това?".
Тръгнахме от раждането на персонажа до момента, в който той започва самостоятелния си живот и е готов да преживее първите си приключения. Те може да го направят в добрия случай могъщ и всеизвестен, а в не толкова добрия – не разпознаваем от никого труп. Кое от двете ще се случи зависи от много фактори, сред които и сляпата съдба. Все пак вие, играчът, имате много възможности да повлияете върху хода на нещата. Това става чрез разумна игра с подходящ клас на героя, избран така че да съответства на биографията и характера му. Повече за това ще говорим в следваща статия, която подготвям по темата.
А сега успех и се постарайте до следващата събота в клуба да измислите възможно най-завладяващия си персонаж!
2 коментара:
Разбире се,за един пълноценен герой е нужно повече от просто неговите статистики. Браво за статиите!
Тези статии са много интересни.Браво!
Публикуване на коментар