ОТНОВО ЗА ТЕЗИ, КОИТО НЯМАТ ТЪРПЕНИЕ ДА ЧЕТАТ ПРИКЛЮЧЕНИЕ, А ИСКАТ ДА ВИДЯТ ЦЯЛА КНИГА С ПРАВИЛА - OРИГИНАЛНА РОЛЕВА ИГРА МОЖЕТЕ ДА СИ СВАЛИТЕ ОТ ТУК!
За по-голяма ясното какво всъщност представлява една Ролева игра (конкретно в случая играта е Подземия & Дракони) прочети следващия пример. Това е типична ситуация, която може да се случи в една игрова сесия. Кратко интро преди да започне тази история, трима персонажи са се били с един плъхолак (създание, което е подобно на върколак, но което се превръща на огромен плъх вместо вълк). Плъхолакът е ранен и е побягнал надолу по тунела. Персонажите го преследват.
Групата включва двама бойци и един свещеник (това е специален герой в играта, който може да лекува). Боец 1 е лидер на отряда.
Разказвач: Вървите по тунела вече 100 метра. Водата на пода стига до глезена и е много студена. Миризмата на гниене се засилва. Коридорът постепенно се изпълва със студена мъгла.
Боец 1: Не ми харесва това. Можем ли да видим напред нещо, което да изглежда като врата или разклонение?
Разказвач: Поне по това, което осветяват факлите ви, съдите, че тунелът продължава право напред. Не виждате никакви разклонения или врати.
Свещеник: Плъхолакът, който ранихме, трябва да е минал по този път. Няма къде другаде да е отишъл.
Боец 1: Освен, ако не сме пропуснали някоя скрита врата. Мразя това място; от него ме побиват тръпки..
Боец 2: Трябва да проследим този плъхолак. Аз казвам да продължаваме.
Боец 1: Дадено. Продължаваме надолу по тунела. Но си дръжте очите отворени за всичко, което може да бъде врата.
Разказвач: След още 25 или 30 метра надолу по коридора вие намирате един каменен куб на пода.
Боец 1: Куб? Разглеждам го от близо.
Разказвач: Това е куб, висок малко под половин метър и издялан от камък, който сякаш не е от този тунел.
Боец 2: Къде се намира той? В центъра на коридора ли е, или стои подпрян до стената?
Разказвач: Той е точно отстрани на стената.
Боец 1: Мога ли да го преместя?
Разказвач (проверява показателят му за Сила): Да, можеш да го буташ наоколо без много да се напрягаш.
Боец 1: Хммм. Това очевидно е някакъв маркер. Искам да проверя наоколо за тайни врати. Разхождам се около куба и изследвам стените.
Разказвач (хвърля няколко зара зад ръководството си, където играчите не могат да видят резултата): Не намирате нищо необичайно покрай стените.
Боец 1: Трябва да бъде тук някъде. Ами тавана?
Разказвач: Тавана е на прекалено високо. Може би един лакът разстояние, но не го достигате.
Свещеник: Разбира се! Този куб не е маркер, а стъпало. Качвам се на куба и започвам да изследвам тавана.
Разказвач (хвърля още няколко зара): Опипваш с ръка наоколо за 20 секунди и тогава изведнъж част от тавана хлътва навътре. Намерил си подвижна плоча, който закрива нещо.
Боец 1: Отвори я много внимателно.
Свещеник: Открехвам леко и бавно я избутам настрана. Виждам ли нещо?Разказвач: Позицията, от която гледаш е малко неудобна, но виждаш неясна светлина, която струи от вътре.
Боец 1: Ние го повдигаме така, че да може да вижда по-добре.
Разказвач: Добре, твоите приятели те повдигат вътре...
Боец 1: Не, не! Ние го повдигаме само толкова колкото да може да погледне по-хубаво.
Разказвач: Ясно, значи го повдигате леко. Двамата го държите и всеки е хванал по един крак. Свещеник, виждаш друг тунел, много подобен на този, от който идваш, само дето този завършва с врата. Тя се намира на десетина метра от теб и зад нея сякаш нещо свети. По пода на коридора виждаш кални отпечатъци от стъпки, които водят към вратата.
Свещеник: Чудесно. Искам бойците да минат първи.
Разказвач: Докато те свалят обратно при куба, всички чувате някакво грухтене, шум от стъпки и дрънчене на оръжия, идващи от дъното на долния тунел. Изглежда някой се приближава бързо.
Свещеник: Нагоре! Нагоре! Избутайте ме обратно в дупката! Сграбчвам издатината и се опитвам да се изкача нагоре. Ще помогна на човека след мен да ме последва. (И тримата персонажи се изкатерват през дупката.)
Разказвач: Ами подвижната плоча?
Боец 1: Изтикваме я обратно, където си беше.
Разказвач: Тя се връща обратно на мястото си с едно яко, гръмко “тряс”. Грухтенето отдолу става още по-силно.
Боец 1: Великолепно, целият свят знае за нас. Свещеник, идвай тук и стой при тая плоча. Ние ще проверим какво има зад тази врата.
Разказвач: Свещеник, чуваш крясъци и викове под теб, тогава отеква трясък и плочата започва да се тресе.
Свещеник: Тия се опитват да я разбият!
Разказвач (към бойците): Когато се вглеждате през вратата, виждате малка, кална стая с ниско легло, маса и две столчета. На леглото лежи един плъхолак, свит на кълбо и с гръб към вас. В далечната стена има друга врата, а в единия ъгъл на стаята е закачен малък гонг.
Боец 1: Плъхолакът мърда ли?
Разказвач: Ни най-малко. Свещеник, плочата отново се тряска. Виждаш пукнатините, които я прорязват.
Свещеник: Сторете нещо бързо, момчета. Когато тази плоча се разпадне на парчета, аз се разкарвам от тук.
Боец 1: Правим каквото можем! Пристъпвам в стаята и ръгвам плъхолака с щита си. Какво става?
Разказвач: Нищо. Виждате кръв по леглото.
Боец 1: Абе това същият плъхолак, с който се бихме преди ли е?
Разказвач: Кой знае? Всички плъхолаци ви изглеждат еднакво. Свещеник, плочата се тряска още веднъж. Пукнатината в нея изглежда вече наистина голяма.
Свещеник: Това е всичко, приятели. Разкарвам се от тази плоча и идвам в стаята, където са всички останали.
Разказвач: Настъпва оглушителен трясък и вие чувате шум от падащи камъни по коридора, последван от яростно ръмжене и цвърчене. През вратата виждате проблясъци на факла и сенки на плъхолаци, които виейки идват при вас.
Боец 1: Така, двамата с другия боец заставаме на вратата и я блокираме. Тук е тясно и гадовете могат да идат само по един или двама. Свещеник, ти оставаш в стаята и бъди готов с твоите заклинания.
Боец 2: Най-после един як бой!
Разказвач: Когато първият плъхолак се появява на вратата с копие в лапите си, зад вас се чува гаден смях.
Свещеник: Аз се обръщам кръгом. Какво има?
Разказвач: Вратата на гърба на стаята виси на пантите си. На прага и, държащ по един боздуган във всяка лапа, стои най-огромният и зъл плъхолак, който някога сте виждали. Няколко чифта червени очи проблясват в мрака зад него. Той облизва устните си по начин, който не предвещава нищо хубаво.
Свещеник: Ааааарррг! Изкрещявам почти без дъх името на моето божество и запращам леглото с мъртвия плъхолак така, че да падне отгоре му. Имам нужда от помощ, момчета.
Боец 1 (към боец 2): Помогни му, аз ще пазя входа. (Към Разказвача) Атакувам плъхолака при първата врата..
Разказвач: Докато боец 2 се ориентира в обстановката, големият плъхолак поглежда мъртвото тяло на пода и челюстите му увисват. Поглежда към персонажите и казва: "Това е Игнац. Той беше мой брат. Убили сте брат ми”. След това стиска още по-здраво боздуганите и се нахвърля върху вас.
От този момент започва люта битка. Разказвачът използва бойните правила, за да разиграе схватката. Ако персонажите оцелеят, те могат да продължат накъдето поискат.
Автор на примерната игра: Дейвид "Зеб" Кук
Превод от английски: Yann
Източник: Advanced Dungeons & Dragons: Player Handbook
1 коментар:
Чудесно! Бърлогата наистина прилича на пещера, остават само драконите.
ВНИМАНИЕ НА ВСИЧКИ:
ТОЗИ ЛИНК ще ви препрати към една дискусия във форума rpgbg.net, където Апостол Апостолов (идейчик в студио за компютърни игри) и Боян Спасов (именит редактор в бившото списание PC Club) разясняват какво е D&D заедно с Майкъл Майндкрайм (автор на книги-игри, Динозавър в жанра)!!! :D
Автор на култовата тема е Дамян Христов (създател на фентъзи клуб Аркозия, печен агент).
Публикуване на коментар