Вече имате готов персонаж? Измислете му биография!
Здравейте, фенове! Днес на блога ще говорим за една много важна тема, а именно съграждането на персонаж в играта „Подземия & Дракони”.
Здравейте, фенове! Днес на блога ще говорим за една много важна тема, а именно съграждането на персонаж в играта „Подземия & Дракони”.
Тъй като вие вероятно вече имате готов дневник на героя пред себе си, сега е време да помислите за детайли като например, от къде произхожда героят, как е решил да пътешества, имал ли е брат или сестра, какво образование е получил и т.н. Всички тези подробни детайли на пръв поглед изглеждат маловажни, но всеки, който познава добре играта, ще ви каже, че те са абсолютно задължителни, ако искате да се получи добро и пълно потапяне в света на драконите и подземията. Предстои ви да прочетете още една страхотна статия, написана от големия фен на игрите – Георги Антонов, който в момента живее в София, но всъщност успя да дойде, за да играе на Откриването (и беше в групата на Ивайло). Тази негова статия ще ви помогне, ако сте решили на всяка цена да съградите герой, с който ще си струва да играете с години. Приятно четене!
Това са някои напътствия при изграждане на персонаж в Ролевата игра Dungeons & Dragons. Следвайте ги внимателно и може би ще оживеете, за да разказвате ;)
Щом четете тези редове, най-вероятно ви предстои да създадете собствен герой (или "персонаж") за приключението. Вместо да превъртате из статията и да търсите къде по колко точки да разпределите, отделете няколко минути и си представете хубаво персонажа, който искате да създадете и в който искате да се въплътите по време на вашите странствания.
Добрата представа за вашия персонаж може само да увеличи удоволствието от играта с него.
Забравете за малко статистиките и се замислете за историята и произхода на персонажа. Няма нужда да знаете къде и кога точно е роден, нитода познавате историята и географията на населеното място, от което той произлиза. Достатъчно е да имате обща идея за условията, при които той е израснал: може би е роден в заможно и влиятелно семейство в центъра на космополитен търговски център? А може би е нежеланата (четвърта поредна) дъщеря в семейство на дървосекач, живеещо в задимена колиба в планините? Познава ли героят родителите си? Има ли той братя и сестри? Виждал ли ги е някога? Какви са най-ранните му детски спомени? Отговаряйки на тези и други подобни въпроси, повече или по-малко подробно, ще съставите картина на житейския опит, който персонажът е получил в детството си и, в зависимост от вашите желания, може би това ще е и цялата представа за света, която той има по времето, когато достига пълнолетие (и започва да пътешества).
Докато си представяте средата, в която героят е израснал, съставяте и отхвърляте варианти, дръжте сметка за това, че създавате персонаж на един герой, може би дори на една легендарна личност, която ще промени света (и световете) за вечни времена. Героите са необикновени личности, те трябва с нещо (или дори с всичко) да се отличават от другите, иначе нямаше да са герои, а обикновени мъже и жени. И тези отлики обикновено се проявяват още в детството, в самото начало на житейския път на един бъдещ герой. Тръгвайки от средата, в която се е родил, помислете какви необикновени събития би могъл да преживее и какви предизвикателства ще му предстои да срещне.
Представете си, че както един ден е придружавал баща си в гората по време на сеч, от недалечна пещера са изпълзели група планински троли. Започнала е схватка между чудовищата и изненаданите баща и син. Бащата на нашия герой е бил спасен със сетни сили от сина си, само за да умре от раните си часове по-късно. Може би това е донесло на персонажа ви славата на герой в селото, но заедно със славата, също и спотаен страх от силата му. Може би освен възхищение, има и състрадание към осиротелия по такъв страшен начин. Привикването на персонажа с това от него да се очаква повече отколкото от другите, самочувствието, че е най-силен сред всички и накрая гордостта и съзнанието, че той се отличава от обикновените хора. Съзнанието за призвание да влиза в противоборства и стремежът да бъде винаги победител. Това е само един пример колко навътре може да стигнете в изграждането на характера на персонажа, от чието име ще действате по време на играта. Колкото по-богата картина нарисувате, толкова по-интересно ще бъде и за вас и за другите играчи (край на Част I).
Щом четете тези редове, най-вероятно ви предстои да създадете собствен герой (или "персонаж") за приключението. Вместо да превъртате из статията и да търсите къде по колко точки да разпределите, отделете няколко минути и си представете хубаво персонажа, който искате да създадете и в който искате да се въплътите по време на вашите странствания.
Добрата представа за вашия персонаж може само да увеличи удоволствието от играта с него.
Забравете за малко статистиките и се замислете за историята и произхода на персонажа. Няма нужда да знаете къде и кога точно е роден, нитода познавате историята и географията на населеното място, от което той произлиза. Достатъчно е да имате обща идея за условията, при които той е израснал: може би е роден в заможно и влиятелно семейство в центъра на космополитен търговски център? А може би е нежеланата (четвърта поредна) дъщеря в семейство на дървосекач, живеещо в задимена колиба в планините? Познава ли героят родителите си? Има ли той братя и сестри? Виждал ли ги е някога? Какви са най-ранните му детски спомени? Отговаряйки на тези и други подобни въпроси, повече или по-малко подробно, ще съставите картина на житейския опит, който персонажът е получил в детството си и, в зависимост от вашите желания, може би това ще е и цялата представа за света, която той има по времето, когато достига пълнолетие (и започва да пътешества).
Докато си представяте средата, в която героят е израснал, съставяте и отхвърляте варианти, дръжте сметка за това, че създавате персонаж на един герой, може би дори на една легендарна личност, която ще промени света (и световете) за вечни времена. Героите са необикновени личности, те трябва с нещо (или дори с всичко) да се отличават от другите, иначе нямаше да са герои, а обикновени мъже и жени. И тези отлики обикновено се проявяват още в детството, в самото начало на житейския път на един бъдещ герой. Тръгвайки от средата, в която се е родил, помислете какви необикновени събития би могъл да преживее и какви предизвикателства ще му предстои да срещне.
Представете си, че както един ден е придружавал баща си в гората по време на сеч, от недалечна пещера са изпълзели група планински троли. Започнала е схватка между чудовищата и изненаданите баща и син. Бащата на нашия герой е бил спасен със сетни сили от сина си, само за да умре от раните си часове по-късно. Може би това е донесло на персонажа ви славата на герой в селото, но заедно със славата, също и спотаен страх от силата му. Може би освен възхищение, има и състрадание към осиротелия по такъв страшен начин. Привикването на персонажа с това от него да се очаква повече отколкото от другите, самочувствието, че е най-силен сред всички и накрая гордостта и съзнанието, че той се отличава от обикновените хора. Съзнанието за призвание да влиза в противоборства и стремежът да бъде винаги победител. Това е само един пример колко навътре може да стигнете в изграждането на характера на персонажа, от чието име ще действате по време на играта. Колкото по-богата картина нарисувате, толкова по-интересно ще бъде и за вас и за другите играчи (край на Част I).
3 коментара:
Тук е моментът да благодарим (от името на клуба и сайта) на Георги Антонов за старанието и труда.
Георги, надяваме се, че тепърва ще публикуваш още статии на блога!
Поздрави на София и Софийския!
Много полезна информация. Хубаво е играчите, които само искат да си размахват секирите, да прочетат това и да помислят върху своя персонаж.
Имам малко забележки:
1. Думата "съграждане" не е най-подходящата и не е моя идея, нито в съдържанието, нито в заглавието на статията.
2. Не споделям мнението, че измислянето на детайли за личността на героя ви е "задължително". Призовавам всички да играят така както им е най-забавно и предлагам начини, които само според мен допринасят за това.
3. Не знаех и не бях съгласен статията да се пуска на части.
4. Изречението "Това са някои напътствия при изграждане на персонаж в Ролевата игра Dungeons & Dragons. Следвайте ги внимателно и може би ще оживеете, за да разказвате ;)" е началото на моя текст, въпреки че е залепено за въведението.
Публикуване на коментар