Новаците – насам!
Преди време започнахме една нова рубрика на блога, която ще обърне внимание изключително върху новаците в Ролевите игри.
Преди време започнахме една нова рубрика на блога, която ще обърне внимание изключително върху новаците в Ролевите игри.
Автор на първата статия по темата е Стефан „Aquarius” Кънев, който е известна фигура от ролевите активисти в столицата. Макар той вече да намира все по-малко време за игра покрай сериозната работа, която върши, неговата статия е интересна, любопитна и полезна. Тук публикуваме нейната втора част. Можете да прочетете първата част на този материал ТУК! А сега ви пожелаваме приятно четене и се върнете обратно тук утре, когато на блога ще публикуваме втората част от интервюто с Водещия Ивайло! :-)
И така, да преминем към същественото. В ролевите игри се въплъщавате в ролята на предварително изграден от вас персонаж. Изборът ви не е ограничен от някакъв списък с готови герои – можете да изградите своя собствен по какъвто начин пожелаете, като единственото ограничение е вашето собствено въображение. Можете да играете каквото поискате – добродушен и смел рицар, арогантен и коварен магьосник, ловец на вампири, находчив учен или типичен частен детектив от 30-те. Вие сте този който определя неговите качества и умения, характера му, убежденията му и всичко останало. Вашият персонаж е ключът към това вие да сте героят в една история.
Как става всичко това? Представете си група приятели, седнали около маса. На нея има книги, празни листа, моливи, зарове, саморъчно направени карти и най-различни странни аксесоари. Всеки от тях е избрал вече своят персонаж и в следващите няколко часа той ще се превъплъти в него. Един от тях има малко по-особена роля – ролята на Водещ. Той поема функциите на разказвач и арбитър в играта. Както споменахме, той не цели да победи по-някакъв начин другите играчи, а просто да им предостави интересно и приятно забавление следващите няколко часа. Водещият се е постарал да подготви някакво приключение, което играчите ще разиграят. Те не ходят по предварително определени от Водещия пътеки, а сами избират какъв път ще си проправят през приключението – Водещият може да ги постави пред каквато си пожелае задача, а те сами трябва да измислят начин, по който да я преминат.
Това описание може би извиква у вас аналогии с книгите-игри или компютърните RPG-та. Такива аналогии биха били абсолютно правилни. При книгите-игри, можем да кажем че самата книга поема ролята на Водещ – сценарият е вече предопределен и читателят трябва просто да избере по кой път да премине. В компютърните ролеви игри има нещо подобно – вие създавате свой собствен персонаж, който превеждате през предварително определената история. Изправяте се срещу препятствия които можете да заобиколите по различен начин, сами избирате накъде да поемете по разклоняващата се история на играта и накрая сразявате злодея.
Но макар и да имат прилика с компютърните RPG-та и с книгите-игри, настолните ролеви игри имат едно съществено предимство. В изброените две, вие играете по готов сюжет с определени пътища на развитие, разработен от някой гейм-дизайнер или автор. Всъщност, погледнете дори другите нашумели развлекателни продукти. Когато гледате филм, вие следвате предварително разработен сценарий. Когато четете книга, тя се придвижва по предварително създаден сюжет. Киното и литературата не са единствените развлечения, попадащи в тази категория – дали ще си говорим за театър или телевизия, няма значение. Повечето творби на съвременната развлекателна индустрия, с които ще се захванете, ще ви поставят в позицията на консуматор. Ограничен сте в рамки, предварително създадени от някой писател, гейм-дизайнер или сценарист. А това понякога е много скучно...
Но това не важи за ролевите игри – те ви дават уникалната възможност да бъдете творец и да споделяте творението си по удобен начин с вашите приятели. Практически, те са една игра създадена от вас и за вас – вие избирате жанра, вие избирате или създавате света, вие избирате сюжета и имате пълната власт да правите каквото пожелаете в него. Игри, които ви дават абсолютната творческа свобода (край на Част II)!
Автор на статията: Стефан „Aquarius” Кънев
Източник: www.rpg.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар