Здравейте, приятели,
Днес в клуба ще се съберем от 16 часа, за да приключим с играта за Дризт. А сега ще представим кратка история на най-популярната Ролева игра в света. Текстът е превод от английски и е взет от основната книга „Наръчник на Играча” (Player's Handbook).
„Преди ролевите игри, преди компютърните игри, преди колекционерските игри на карти е имало военни (симулационни) игри. Използвайки метални миниатюри, за да пресъздадат известни битки от историята, феновете на този тип игри били родоначалници на цялото хоби. През 1971, един американец на име Гари Гигакс създава Chainmail, комплект от правила, които добавят фантастични създания и магия в традиционното (за онова време) игране на военни симулации в САЩ. През 1972, Дейв Арнесън се обръща към Гари с нов вариант: вместо да се контролира една огромна армия, всеки играч би могъл да се опита да изиграе един самостоятелен персонаж, герой. Вместо да се бият един с друг, героите трябва да си сътрудничат, за да победят злодеите и да спечелят награда. Тази комбинация от правила, миниатюри и въображение създала един напълно нов начин на забавление и през 1974 Гигакс и Арнесън издават първия комплект правила за ролева игра под марката на TSR, Inc. – играта Подземия & Дракони.
През 1977, правилата са били пренаписани и преиздадени отново в комплект Подземия & Дракони 1-во издание (т.н. Basic Set, чийто Наръчник на играча също е преведен на български и публикуван в Интернет ТУК!) и изведнъж тази игра е била на път да се превърне в световен феномен! Една година по-късно първото издание на Подземия & Дракони за напреднали (още познато като Advanced Dungeons & Dragons) е публикувано в серия от високо качествено оформени книги с твърда корица.
През 80те години играта отчита забележителен растеж във всяко едно отношение. Романи, анимационни сериали, компютърни игри и първите комплекти с кампании („Забравените царства” и „Драконовото копие” – по-известни у нас като “Forgotten Realms” и “Dragonlance”) са публикувани, а през 1989 дългоочакваното второ издание на версията за напреднали превзе света с гръм и трясък. 90те години започнаха доста силно, с публикуването на други комплекти с кампании („Рейвънлофт”, „Тъмно слънце” и „Измерение” – познати също като “Ravenloft”, “Dark Sun” и “Planescape”), но в края на десетилетието неумолимата сила на Подземия & Дракони започва да издиша. През 1997, Wizards of the Coast купуват TSR, Inc. и преместват нейния идеен персонал в Сиатъл (старият офис се е намирал в Лейк Женева, Уисконсин), за да започнат работа върху третото издание на оригиналната ролева игра.
През 2000, третото издание на Подземия & Дракони беше публикувано и то бе приветствено като една иновация в игровите среди. В този период, играта достигна нови висоти на популярност, от празнувайки своята тридесет годишнина и издавайки една завладяваща колекция от ръководства, приложения и приключения. Ние си дадохме сметка, че Подземия & Дракони израстна и остави своя отпечатък върху популярната култура. Вдъхновявала е множество поколения играчи, писатели, дизайнери на компютърни игри, филмови творци и други със своята способност да разгръща въображението и да насърчава творчеството.
Сега ние достигнахме нов етап. Това е 4-то издание на играта Подземия & Дракони. То е съвсем свежо. То е вълнуващо. То е бляскаво и лъскаво. То е изградено върху това, което е било преди и твърдо устоява Подземия & Дракони като игра през следващото десетилетие. Без значение дали си бил с играта от началото или току що я откри днес, това ново издание е твоят ключ към един свят на фантазия и приключения.”
Приятно четене на всички и до нови срещи с блога на Клуба за игри “Аркозия”!
Няма коментари:
Публикуване на коментар